Winter  Trial  2006

Zimní jízda veteránů povede přes Jižní Čechy.

V letošním roce poprvé povede trasa zimní veteránské rallye pravidelnosti nizozemského pořadatele také Českou republikou. Jedna z posledních etap se ve čtvrtek 2. února večer uskuteční v Jihočeském kraji.

Zimní soutěž nazvaná Winter Trial  každoročně zahajuje veteránskou sezónu dálkových soutěží  pořádaných nizozemským pořadatelem Classic Events. Veteránisté mají vždy možnost navštívit mnoho zemí Evropy, soutěže se konají také ve Skotsku či dokonce až na Novém Zélandu.  Letošní Winter Trial je zaměřená na střední Evropu a účastníci během šesti dnů projedou východní Německo, Česko, Slovensko a Rakousko.

Téměř 95 účastníků se již v neděli vydalo na téměř dva a půl tisíce dlouhou pouť zimními silnicemi ze St.Gerlachu. První a nejdelší etapa rallye s návštěvou muzea Wartburg  končila ve městě Weimar, v pondělí  v poledne účastníci přejeli Boží Dar, sjeli si jeden okruh si v rámci testu na mosteckém autodromu a zamířili přenocovat do Liberce. Úterní 360kilometrová etapa zavedla posádky z Liberce do Olomouce a následující den do Bratislavy. Ve čtvrtek 2.února opustí posádky Bratislavu  a čeká je přejezd do Lince, v průvodci pořadatelů je tato 373 km dlouhá etapa označena jako navigačně velmi snadná po opuštění „východního bloku“. A právě v tomto okamžiku po absolvování 2098 kilometrů trasy, kdy budou posádky již sčítat výsledky před poslední trasou do cílového rakouského St.Wofgangu, čeká soutěžící tajná  180 km dlouhá noční smyčka z Lince do Lince vedoucí přes území Jihočeského kraje po silničkách okresů Český Krumlov a České Budějovice.

Posádky vjedou na naše území kolem osmé hodiny večerní a zamíří do Vyššího Brodu, kde bude u Penzionu Inge první z časových kontrol na našem území. Odtud se vydají na náročnou, většinou sněhem a ledem pokrytou trasu vedoucí z valné části po trasách rychlostních zkoušek Rallye Český Krumlov, přitom navštíví i Český Krumlov, Velešín a vydají se na Kaplicko. Vzhledem k tomu, že v zimních podmínkách jsou českokrumlovské rychlostní zkoušky ještě těžší, bude zvolený průměr více jak 47 km za hodinu pro posádky v neznámé krajině velmi napjatý. A to vše s historickými automobily poháněnými pouze jednou nápravou a obutými do sériových zimních pneumatik, použití hřebů je zakázáno. Fanoušci historických automobilů, mezi kterými jsou i vzácné skvosty, se tedy mají na co těšit a mohou návštěvníky většinou z Nizozemska přijít na tratě či do časových kontrol podpořit. Vzhledem k tomu, že jde o tajnou část soutěže, mohou se hodit ochotné ruce a lopaty.

Nejstarším vozem, který se v neděli postavil na start Winter Trialu byl čtyřapůllitrový Bentley 3-4.5 z roku 1924, třicátá léta zastupují značky Bentley, Lagonda a Alvis, nejvíce startujících však používá automobily ze šedesátých a sedmdesátých let. Mezi značkami mají velké zastoupení vozy Porsche, Mercedes, Jaguar či Alfa Romeo, objeví se řada známých, ale také zaniklých značek, mnohé vozy jsou přímo v provedení pro historické rallye.

Podrobnější popis trasy s časovým harmonogramem si můžete přečíst na stránkách čtvrtečního vydání Jihočeských Deníků Bohemia, případně na www.rallyekrumlov.cz.


Luboš Šalát


[Zpět]